Azahriah sötét erőkkel szövetkezik

A teltházas koncertek után a Puskás Arénában kevesen mernének rámutatni olyan szellemi vonatkozásokra, amelyek az Istenben hívőket el kellene, hogy bizonytalanítsák feltétlen rajongásukban az előadó személyével és produkciójának üzenetével kapcsolatban. Korábban hallhattunk arról – van, aki elhitte, más bigott keresztény kacsának vélte –, hogy sikeres előadók démonikus erőkkel kötöttek szövetséget a hírnévért és a sikerért cserébe. Általában ezekért a sátáni összeborulásokért végül magas árat kellett fizetni, de az aktuális előadót és a mögötte álló menedzsmentet ez nagyjából egyáltalán nem érdekelte. A napokban több irányból felreppentek információk, amelyek arról szólnak, hogy Azahriah is eladta volna lelkét az ördögnek. Bolyki György, a keresztény könnyűzenét támogató Szikra Projekt vezetője éppen erre a vonatklozásra kívánt rámutatni.

„Látható volt a három stadionos koncert kapcsán, hogy Azahriah mögött egy profi csapat dolgozik. A profizmus abban is megnyilvánult, hogy nem sokkal a megjelenése után a management eltávolíttatta a YT-ról az Axioma podcast azon részét, melyben Azahriah démonikus elkötelezettségéről, és befolyásoltságáról volt szó.

Érdekes, hogy a sátánnal szövetséget kötő előadó szövegei, díszletei és vetítései lehetnek nyíltan démonikusak, de beszélni már nem szabad róla. Ettől a tény még tény marad:

Azahriah személyében feléledt egy, a kilencvenes évek óta nem tapasztalt vonal, melynek képviselői a sötét erőkkel szövetkeznek céljaik elérése érdekében”

Az előbbi vélekedés valóságtartalmát látszik alátámasztani a társelőadó Desh Papa című száma. Ebben fel-felbukkan, szinte észrevétlenül, a klipet lelassítva felfogható kép az Utolsó Vacsoráról, amelynek megfestését 1498-ban fejezte be Leonardo da Vinci. A klip és a szám üzenete semmilyen szinten sem kapcsolódik a későbbi szentmiséhez, Jézus Krisztus értünk vállalt keresztáldozatához. Feltehetnénk a kérdést:

ugyan, miért kellett becsempészni az orgiát ábrázoló képkockák közé ezt az alkotást?

Hadd maradjon a feltett kérdés költői. Mint ahogy az előadó névválasztásának oka is. Azarja ugyanis héber név. A Biblia Dániel próféta könyvében beszél egy Azarja nevű ifjúról. Ő megtagadva a bálvány, pogány istennek való áldozat bemutatását, az égő kemencébe kerül. A halálos ítéletet végrehajtják. A három ifjú a lángok között mégis Istent dicsőíti, mire Isten megmenti őket a haláltól, és sértetlenül kerülnek elő a büntetés végrehajtását követően. Vagyis

egy dicsőítő szívű, Istent minden körülmények között választó személyről van szó.

Az eredeti lelki attitűd tökéletes kifordítását és más erők szolgálatába állítását fedezhetjük fel ezért a hirtelen „történelmet írt”, tömegek által szeretett előadó névválasztása esetében. Ez a módszer pedig bizonyosan nem Isten módszere, hanem éppen a sátáné, aki olyan akar lenni, mint Isten – egy kis hazugsággal és csúsztatással, hogy Isten szeretetétől elrabolja az embereket. Ha pedig a Bibliában máshol előforduló Azarja miatt történt névválasztásról lenne szó, netán az istentelen királyról, akkor az irány teljesen egyértelmű és kendőzetlen. Maga a név jelentése: Isten megsegített. Kérdés, hogy az előadó kit választott Istenének, netán az Istennek ellenszegülő bukott angyalt?

Az a mondás, hogy Azariah az első előadó a magyarok közül, aki megtöltötte a Puskást. Akik ezt kijelentik, elfelejtkeznek arról, hogy az első ilyen produkció éppen a keresztény – magyar és külföldi – előadókat és együtteseket felvonultató Ez az a nap! rendezvény volt.

A sátánnak nincsen ínyére, hogy növekszik a dicsőítők tábora.

Ezért előhúzta a régi kártyát a vele gyors népszerűségért lepaktáló, szemtelenül fiatal előadóval. Nekünk kell eldönteni, kinek az oldalára állunk. És nem szabad hagyni, hogy a zenét, amely Istent hivatott dicsőíteni a sátán dicsőítésének szolgálatába állítsák.